over
Mijn boekenkast zegt veel over wie ik ben. Volgestopt met fantasieboeken, kinderboeken, comics, manga’s, the occasional young adult contemperary, oude schetsblokken vol met tekeningen, verschillende travelguides, Dungeons & Dragons-handleidingen, verzamelboeken van illustatoren, kookboeken, gedichten (zelfgeschreven of niet), kleine snuisterijen: en dit allemaal nét een beetje rommelig. Creatief. Niet je standaard boekenkast. Maar vooral ook persoonlijk en zichzelf.
Ik ben Amy Rijk. Van jongs af en ben ik bezig geweest met creeëren: tekenen, schilderen, knutselen, zingen, schrijven en fantaseren. Na mijn studie Communicatie & Multimedia Design ben ik in 2016 mijn eigen bedrijf als vormgever en ontwerper begonnen. Ik bied een unieke visie, door mijn eigen manier van naar de wereld kijken. Creativiteit en out-of-the-box denken komen natuurlijk voor mij. Ik ben een introvert met een oog voor detail en innovatie, die opdrachten met twee handen aanpakt en ze verorberd. Voor mij is er bijna niets beter dan een visie tot leven laten komen.
Ik heb een goed en georganiseerd hoofd vol met goede ideeën. (Ja, mijn boekenkast is een gezellig rommeltje, maar mijn planningen zijn dit in elk geval niet 😉 ). Een voorliefde voor entertainment (films, boeken, videogames, podcasts, comics, tabletop games: you name it), kunst en wetenschap (Natuurkunde, Biologie, Scheikunde en Wiskunde, oh baby). En ook een goede dosis humor (al zal je misschien wel even aan me moeten wennen 😉 ).
En ben je nog benieuwd naar die boekenkast? Ik heb een Goodreads om mijn boeken bij te houden. Daar staat natuurlijk niet alles op, maar wel veel. Wat van mijn snuisterijen vind je op Instagram. En mijn professionele profiel en cv vind je op LinkedIn.
Waarom vormgever en ontwerper?
Voor mij brengt een vormgever een bestaande visie in beeld en helpt een ontwerper een visie verder ontwikkelen. Een vormgever zal dus sneller op basis van een bestaande huisstijl een ontwerp maken en een ontwerper sneller aan de huisstijl zelf werken. Deze twee kunnen elkaar ook versterken en ondersteunen of één en dezelfde persoon zijn. Het zijn verschillende fases in het ontwerpproces.
doel
De intentie van de zender zo goed mogelijk over brengen bij de ontvanger
hoe
Door een brede combinatie aan skills en kennis help ik jouw boodschap te groeien
hoe
Skillset
beursmateriaal & flyers
brainstorm sessies
illustraties
unieke huisstijl
beeldredactie
een goede kop thee
creatief webdesign
opmaak ebook
en meer...
-
voor wie
-
Ik richt mij op interessante nichebedrijven om mee samen te werken. Bijvoorbeeld bedrijven die:
-
-
Een persoonlijkheid uitdragen
-
Jouw bedrijf heeft een unieke persoonlijkheid of gaat deze nog krijgen. Het is bijvoorbeeld een klein tot midden-klein bedrijf dat zich extra inzet voor het welzijn van de werknemers, milieuvriendelijk is of een sterke tone-of-voice heeft.
-
-
Een boodschap hebben
-
Jouw concept of merk heeft iets te vertellen in of aan de wereld. Of dit nu de wereld beteren is, mensen helpen of een uiting van een persoonlijk concept.
-
-
Een product hebben dat inspeelt op emotie
-
Jouw bedrijf zorgt voor een product of ervaring dat een emotie opwekt bij de klant. Geen lege boodschap, maar goed advies, een helpende hand of een verrijking van de belevingswereld.
-